Se zvýšením prodejů pomáhají Karlovarské minerální vody

Regálový projekt Karlovarských Minerálních vod a.s. kultivuje prostředí tradičního maloobchodu a prezentaci kategorie nealko pozvedává na vyšší úroveň.

Sekce nealkoholických nápojů není na prodejnách nezávislého trhu často prezentována tak, jak by si zasloužila, přestože jde o jednu z největších potravinářských kategorií. V praxi se často setkáváme s nedostatky jako je

  • nedostatečná regálová plocha pro takto významnou kategorii
  • chaotické vystavení produktů bez jasné segmentace
  • vystavení nepodporující „bestsellers“ položky, prémiové produkty ani novinky
  • chybějící nebo nejednoznačné označení, cenovky

Řešením může být optimalizace celé nealko sekce, kterou poskytuje "Nápojové centrum" od Karlovarských minerálních vod. O čem tento projekt je? Hlavními přínosy projektu jsou:

  • segmentace sortimentu na základě rozhodovacího stromu nakupujícího
  • umístění maržových položek na nejviditelnější místa
  • přehlednější uspořádání prodejny
  • umístění viditelného označení a cenovky ke každému produktu
  • jednodušší manipulace a doplňování zboží
  • obchodníkovi s instalací regálového projektu nevznikají žádné náklady

Schéma řešení nápojového centra:

Řešení optimalizuje a nabízí uspořádání celé Nealko sekce – v rámci regálového projektu umisťuje všechny kategorie a prodávané značky, tedy jak výrobky Karlovarských minerálních vod, tak i výrobky konkurenční.

Každá prodejna je jiná a proto KMV přináší flexibilní řešení pro každou prodejnu :
  • Všechny nealko kategorie na jednom místě na prodejně – jednotná nealko sekce.
  • Rozdělení prodejní plochy nealko sekce na jednotlivé nealko kategorie dle jejich obratu.
  • Přesné oddělení jednotlivých kategorií- skupin výrobků pomocí navigačních tabulí
  • Snadná orientace pro zákazníka, rychlejší výběr
  • Jednodušší doplňování pro obchodníka
  • Přehlednější regál a celkově příjemnější nákupní prostředí

Hlavní výhody moderního řešení nápojové zóny:

Pro obchodníka:

  • přehlednější uspořádání prodejny -> celá kategorie na jednom místě
  • optimalizace sortimentu -> výběr portfolia výrobků pro maximální výkon kategorie
  • jednodušší doplňování zboží - > vše na jednom místě
  • spokojený nakupující - > zákazník nakoupí (utratí) více a bude se rád vracet

Pro nakupující:

  • rychlejší a jednodušší výběr nealko nápoje na jednom místě
  • zpřehlednění prodejního místa nealko nápojů
  • zatraktivnění prodejního místa nealko nápojů
  • zvýšení pozitivního dojmu z nakupování

KMV spolu s partnerskými prodejnami již zrealizovalo na prodejnách více než 600 nápojových center. Přestavba prodejně přinese:

  • nárůst prodejů = vyšší zisk
  • růst prodejů prémiového portfolia = vyšší marže
  • 100% zlepšení vnímání segmentu nealka nápojů
  • zlepšení vnímání celého obchodu
  • řazení nealka nápojů dle nákupního chování zákazníků
  • spokojenější zákazníky

Obrat u přestavěných prodejen průměrně vzrostl oproti předchozímu roku o 10 – 20%, v závislosti na výchozím stavu prodejny před přestavbou.