Se zvýšením prodejů pomáhají Karlovarské minerální vody
01. září 2017
Regálový projekt Karlovarských Minerálních vod a.s. kultivuje prostředí tradičního maloobchodu a prezentaci kategorie nealko pozvedává na vyšší úroveň.
Sekce nealkoholických nápojů není na prodejnách nezávislého trhu často prezentována tak, jak by si zasloužila, přestože jde o jednu z největších potravinářských kategorií. V praxi se často setkáváme s nedostatky jako je
- nedostatečná regálová plocha pro takto významnou kategorii
- chaotické vystavení produktů bez jasné segmentace
- vystavení nepodporující „bestsellers“ položky, prémiové produkty ani novinky
- chybějící nebo nejednoznačné označení, cenovky
Řešením může být optimalizace celé nealko sekce, kterou poskytuje "Nápojové centrum" od Karlovarských minerálních vod. O čem tento projekt je? Hlavními přínosy projektu jsou:
- segmentace sortimentu na základě rozhodovacího stromu nakupujícího
- umístění maržových položek na nejviditelnější místa
- přehlednější uspořádání prodejny
- umístění viditelného označení a cenovky ke každému produktu
- jednodušší manipulace a doplňování zboží
- obchodníkovi s instalací regálového projektu nevznikají žádné náklady
Řešení optimalizuje a nabízí uspořádání celé Nealko sekce – v rámci regálového projektu umisťuje všechny kategorie a prodávané značky, tedy jak výrobky Karlovarských minerálních vod, tak i výrobky konkurenční.
- Všechny nealko kategorie na jednom místě na prodejně – jednotná nealko sekce.
- Rozdělení prodejní plochy nealko sekce na jednotlivé nealko kategorie dle jejich obratu.
- Přesné oddělení jednotlivých kategorií- skupin výrobků pomocí navigačních tabulí
- Snadná orientace pro zákazníka, rychlejší výběr
- Jednodušší doplňování pro obchodníka
- Přehlednější regál a celkově příjemnější nákupní prostředí
Hlavní výhody moderního řešení nápojové zóny:
Pro obchodníka:
- přehlednější uspořádání prodejny -> celá kategorie na jednom místě
- optimalizace sortimentu -> výběr portfolia výrobků pro maximální výkon kategorie
- jednodušší doplňování zboží - > vše na jednom místě
- spokojený nakupující - > zákazník nakoupí (utratí) více a bude se rád vracet
Pro nakupující:
- rychlejší a jednodušší výběr nealko nápoje na jednom místě
- zpřehlednění prodejního místa nealko nápojů
- zatraktivnění prodejního místa nealko nápojů
- zvýšení pozitivního dojmu z nakupování
KMV spolu s partnerskými prodejnami již zrealizovalo na prodejnách více než 600 nápojových center. Přestavba prodejně přinese:
- nárůst prodejů = vyšší zisk
- růst prodejů prémiového portfolia = vyšší marže
- 100% zlepšení vnímání segmentu nealka nápojů
- zlepšení vnímání celého obchodu
- řazení nealka nápojů dle nákupního chování zákazníků
- spokojenější zákazníky