Regálový projekt Plzeňského Prazdroje
15. srpen 2016
Pivní kategorii lze na tradičním trhu pozvednout o úroveň výš a tím zvýšit svůj obrat i konkurenceschopnost.
• nedostatečná regálová plocha,
• chaotické vystavení produktů bez jasné segmentace,
• vystavení nepodporující prémiové produkty a novinky,
• chybějící nebo nejednoznačné cenovky,
• nedostupnost chlazeného zboží,
• celkový „neprémiový“ vzhled pivní sekce.
Řešením je optimalizace pivní sekce, což právě nabízí regálový projekt od Plzeňského Prazdroje. O čem je tento projekt? Jak pivní sekci pozvednout?
1. Segmentace na základě rozhodovacího stromu nakupujícího
2. Umístění maržových položek na nejviditelnější místa
3. Umístění navigace
a. K pivní sekci prostřednictvím láhve Pilsner Urquell
b. Nad celou pivní sekcí prostřednictvím spotřebních příležitostí
c. Barevná segmentace v subkategorii netradičních piv
4. Umístění viditelné cenovky ke každému produktu
5. Vytvoření prémiového vzhledu pivní sekce
6. Obchodníkovi s instalací regálového projektu nevznikají žádné náklady
Řešení Plzeňského Prazdroje je pro celou pivní sekci – v rámci regálového projektu umisťuje i konkurenční pivo. Protože je každá prodejna jiná, přináší Prazdroj flexibilní řešení pro každou prodejnu prostřednictvím dvou variant regálu:
1. Řada
⦁ umístění u stěny nebo v uličce
⦁ regály po celé délce pivní sekce (včetně přepravek)
⦁ výška regálů 210 cm včetně komunikace
⦁ komunikace uchycená nad regálem a nakloněná k zákazníkovi
2. Ostrov
⦁ umístění v prostoru
⦁ v regálech jsou umístěné pouze netradiční piva (cider, radler, …), plechovky a PET
⦁ přepravky zůstávají uspořádané jako ostrov
⦁ regály mají výšku pouze 140 cm
⦁ komunikace je nad celou pivní sekcí uchycená ze stropu (výška zavěšení komunikace nad pivní sekcí je na domluvě)
V rámci regálového projektu je již přestavěno více než 600 prodejen. Přestavba vám přinese:
⦁ nárůst prodejů
⦁ vyšší zisk
⦁ růst prodejů prémiového portfolia = vyšší marže
⦁ 100% zlepšení vnímání segmentu piv
⦁ zlepšení vnímání celého obchodu
⦁ řazení piva dle nákupního chování zákazníků
⦁ spokojenější zákazníky
Obrat u přestavěných prodejen průměrně vzrostl oproti předchozímu roku o 10 – 16% podle typu prodejny.