Maloobchodní síť Bala změnila tvář, pro zákazníky je tu „cestou domů“

Bala představila v roce 2019 nové logo a s ním i celou vizuální identitu maloobchodní sítě, která je odpovědí na extrémně konkurenční prostředí. Jejím cílem je modernizace a zdůraznění místa, kam míří zákazníci obvykle pro svůj doplňkový nákup „cestou domů“. Na vizuální podobě sítě pracovala Bala s odborníky z obchodu, umění, marketingu i designové architektury.

Jedním z cílů bylo zachovat s modernizací jednoduchost. To se podařilo zobrazením loga Bala v červené markýze, která symbolizuje obchod. Dále nová vizuální identita pracuje se štítem a výstrčí, na které je v modrém podkladu jednoduchý nápis Potraviny. „Na štíty podle možností a přání partnerů umisťujeme i lokální názvy, třeba Potraviny u Jeníků,“ přibližuje detaily vizuální změny manažer Maloobchodní sítě Bala Jiří Králíček a poukazuje na to, že si tak mohou obchodníci – franšízanti v síti Bala svůj obchod ještě více personalizovat. Nejen o změnách vizuální identity, ale také o dalších plánech maloobchodní sítě jsme s Jiřím Králíčkem hovořili v únorovém rozhovoru pro časopis Zboží&Prodej (on-line jej tu najdete 28. 2.).

Na změně společnost pracovala přes rok a zapojila do ni odborníky z oblasti obchodu, umění, designové architektury a marketingu a samozřejmě i se svými obchodníky – franšízanty. Spoluprací s grafiky vzniklo také několik základních fotomotivů, zejména čerstvých potravin, které se podle možností jednotlivých ploch upravují a obchodníci tak mají možnost si z vytvořených koláží vybrat tu, která jim nejlépe vyhovuje. Díky těmto variabilním prvkům je možné přizpůsobit vizualizaci tak, aby se venkovní vzhled prodejen sjednotil, a to i přesto, že každá z prodejen v síti je jiná. Do května změní vnější vzhled podle nového vizuálního stylu 140 prodejen, dvanáct jich bylo rebrandováno už na konci minulého roku. Malé prodejny, u kterých není možná celková změna vizualizace, se průběžně označují novým samolepicím logem.