Jiří Štorch: Mobilní aplikaci ESO Market využijeme na maximum

Družstvo Eso Market v lednu nabídlo svým zákazníkům jako jeden z prvních hráčů na tradičním trhu mobilní aplikaci. Cílem je podpořit prodeje, a to hlavně během letákových akcí. „Za úspěch budu považovat, pokud se v druhé polovině roku dostaneme na úroveň, kdy si aplikaci stáhne kolem deseti procent zákazníků, kteří dnes dostávají papírový leták,“ objasňuje Jiří Štorch, předseda představenstva Družstva Eso Market.

Proč jste se rozhodli s touto novinkou přijít?

Družstvo Eso Market klade velký důraz na propagaci svých letákových akcí. Využíváme všechny nám dostupné možnosti. Vedle tradičního způsobu propagace, to znamená tisku a roznosu papírových letáků, jsme byli první sítí, která osadila své prodejny systémem in-store TV a spustila prezentaci akčních cen přímo v prodejnách. Naprostou samozřejmostí je pak využití našich webových stránek a sociálních sítí. V loňském roce jsme zahájili spolupráci s vydavatelem novin Náš region, kde prezentujeme naše akce v tiskovině s nákladem 2,5 milionu kusů na jedno vydání. A logickým završením pak bylo i moderní řešení prezentace ve vlastní mobilní aplikaci. Troufám si tvrdit, že takto plošně žádná jiná síť tradičního obchodu své akce neprezentuje.

Co vše mohou zákazníci v mobilní aplikaci dnes najít?

Aktuálně aplikace našim zákazníkům umožňuje využít základní funkce: on-line náhled našeho aktuálního letáku, vyhledání nejbližší prodejny, která letáky organizuje, a možnost nahrání věrnostní zákaznické karty.

Jakými funkcemi aplikaci vybavíte do budoucna?

Do budoucna připravujeme další rozšiřování této aplikace a maximální využití všech jejích možností. Připravujeme věrnostní program, zákaznické soutěže, speciální cenové akce a podobně. Bohužel, ve využívání všech možností aplikace nám v určité míře brání skutečnost, že naši členové jsou samostatné podnikatelské subjekty, které ze sta procent nepoužívají jednotný pokladní systém, nejsou napojeny na centrální řízení a centrální cenotvorbu. I s touto situací se však umíme vypořádat a navíc připravujeme další rozšíření aplikace, které umožní individuální nabídky jednotlivých prodejen. Ty se zákazníkovi zobrazí až při rozkliknutí konkrétní prodejny. Tuto funkcionalitu pak umožníme spravovat obchodníkům, čímž jim vytvoříme možnost komunikovat přímo se svými zákazníky a konkretizovat jim své nabídky.

Jaký očekáváte zájem o aplikaci? Kolik lidí se do ní zatím přihlásilo a jaký počet budete považovat za úspěch?

Aplikaci jsme spustili před pár dny. Je zatím velmi brzy na byť i jen předběžné hodnocení. V prvních čtrnácti dnech si ji stáhly nižší stovky zákazníků a naším hlavním úkolem pro příští týdny a měsíce je maximální prezentace a podpora stažení aplikace. Za úspěch budu považovat, pokud se v druhé polovině roku dostaneme na úroveň, kdy si aplikaci stáhne kolem deset procent zákazníků, kteří dnes dostávají papírový leták.

Jaká je zatím zpětná vazba na aplikaci?

Vzhledem k velmi krátké době od uvedení na platformách Google Play a Apple Store jsme zatím žádný průzkum u zákazníků neprováděli.

Zdroj: www.zboziaprodej.cz


Základem a hlavním smyslem v lednu uvedené vlastní mobilní aplikace Družstva Eso market je podpora prodejů, zejména v rámci letákových akcí. V průběhu období se bude tato aplikace nadále rozšiřovat a doplňovat tak, aby se stala moderním nástrojem pro prezentaci jeho prodejen a výrobků v rámci nabízeného sortimentu. Tato aplikace je volně ke stažení na platformách Google Play a App Store.