Hobbymarket Kinekus letos dosáhne tržeb 20 milionů korun
15. listopad 2018
Tržby hobbymarketu Kinekus, který spadá pod maloobchodní Družstvo CBA, by měly do konce roku atakovat hranici 20 milionů korun. Družstvo proto již nyní plánuje expanzi mimo současný Šumperk. Ze zkušeností na Slovensku, odkud Kinekus pochází, přitom odhaduje pro příští rok nárůst tržeb o dalších 20 %. Veškeré zisky zatím družstvo investuje zpět do prodejny, jako první ziskový očekává až rok 2020.
Šumperský hobbymarket Kinekus, který je součástí Družstva CBA, dosáhl za téměř půl roku svého fungování tržeb ve výši 15 milionů korun. Do konce roku by podle předsedy družstva Romana Mazáka měl překonat hranici 20 milionů. „Na to, že jsme nevyužívali reklamu nějak intenzivně a znalost této značky v Česku nebyla vysoká, jsou výsledky velmi dobré. Ze zkušeností na Slovensku předpokládáme meziroční růst tržeb o 20 procent, a to po dobu následujících 3 let,“ řekl Roman Mazák. První čistě ziskový by podle něj měl být až rok 2020, především z důvodů vysokých investic do šumperské prodejny.
Kinekus je jednou z největších franšízových sítí na Slovensku, kde má více než desítku velkých průmyslových prodejen. Na českém trhu působí od konce letošního května. Současná výše tržeb naplňuje původní optimistické odhady družstva. „Výsledky jsou napříč jednotlivými obdobími velmi stabilní, tržby v jednotlivých měsících se pohybovaly kolem pěti procent. Výrazně to neovlivnilo ani období, kdy jsme úplně vyřadili akční letáky. Budeme tedy v této strategii i nadále pokračovat,“ doplnil předseda Družstva CBA.
Podle Mazáka bylo zpočátku otázkou, jak rychle si spotřebitelé v Šumperku na nový formát hobbymarketu zvyknou, do té doby totiž pro nářadí a další průmyslové výrobky museli až do krajského města Olomouce. Díky naplnění optimistických odhadů však Družstvo CBA už nyní plánuje expanzi do dalších okresních měst. Intenzivněji by se jí mělo zabývat příští rok na podzim. Do tří let by pak chtělo s tímto konceptem vstoupit i do menších obcí.
„Prodejny Kinekus jsou standardně dimenzovány pro okresní města, v dlouhodobějším horizontu však chceme otevřít i menší provozovnu v obci okolo 4 tisíc obyvatel a spádovostí 10 tisíc obyvatel. Lokality již máme vybrané. V blízkosti prodejen plánujeme i vytvoření prostoru pro další doplňkové služby, které by měly nalákat zákazníka,“ uvedl Mazák. Obchody by tak podle něj měly plnit funkci multifunkčního domu. Pokud by se přitom tento způsob osvědčil, zavedlo by ho Družstvo CBA následně i u prodejen potravin.
Šumperská pobočka Kinekus za dobu svého půlročního fungování navýšila i počet prodávaných položek. Z původních 10 tisíc jich má nyní ve svém sortimentu o polovinu více. „Jako jednu z posledních jsme zařadili americkou jedničku v elektronářadí, která na českém trhu doposud chyběla. Přizpůsobujeme nabídku také vzhledem k návštěvnosti, na víkendy jsme tak do sortimentu zařadili některé speciální položky jako stavební směsi, lepidla na dlažbu a podobné produkty, které zákazník najde spíše ve stavebninách,“ uzavřel Mazák.